Értesüljön elsőként a legújabb akciókról, ajánlatokról!
ÁSZF
Általános
Szerződési Feltételek
Kérjük, hogy
megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot,
mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Ha a jelen
Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes
termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy
amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel
munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
A szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Tuti.hu Kft Székhely: 1149 Budapest Kövér Lajos utca 17. Levelezési cím: 1149 Budapest Kövér Lajos utca 17. Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság Cégjegyzékszám: 01-09-991822 Adószám: 24129802-2-42 Képviselő: Hodál Adrián Telefonszám: +3617800000 E-mail: info@tutitinta.hu Honlap: https://www.tutitinta.hu Bankszámlaszám: MKB Bank Zrt. 10300002-13032482-00014905
Fogalmak
Felek: Eladó és Vevő együttesen Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körén kívül eljáró természetes személy Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya
fogyasztónak minősül honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál Szerződés: Eladó és Vevő között a honlap és elektronikus levelezés
igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés Termék: a honlap kínálatában szereplő, a honlapon értékesítésre
szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát
képezi Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében eljáró személy Vevő: a honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő
személy Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén
(a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
a) a szerződés teljesítéséért
vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő
teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak
hiányában önként vállal, valamint
b) a jogszabályon alapuló
kötelező jótállás
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre
a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok
vonatkoznak:
1997. évi
CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról
45/2014.
(II.26.) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól
19/2014.
(IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében
eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól
1999. évi
LXXVI. törvény a szerzői jogról
2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a
belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye
alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a
megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK
és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI
PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes
személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az
ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül
helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk
létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok
rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a
továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF
az Önt és bennünket illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés
létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési
feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának
feltételeit.
Ön a
megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF
rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a
jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között
létrejövő szerződés részét képezi.
Árak
Az árak
forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek.
Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat
módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó
a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az
alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Ügyfélszolgálati iroda helye: 1149
Budapest, Kövér Lajos utca 17.
Ügyfélszolgálat elérhetősége:
Hétfőtől - péntekig: 10:00-14:00 között
Telefon: +3617800000
Weboldal cím: https://www.tutitinta.hu
E-mail: info@tutitinta.hu
Bejegyzés a
vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Eladó üzletében (ügyfélszolgálatán)
elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.
A fogyasztó
szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a
vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek
az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével
közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására
vonatkozik.
A szóbeli
panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint
orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és
annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a
fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az
írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi
válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra
vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a
vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően
nem rendelkezik - a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban
érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb
határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt
elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás
köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról
felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a
fogyasztó neve, lakcíme,
a
panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
a
fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott
iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
a
vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos
álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
a
jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével
- a fogyasztó aláírása,
a
jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
telefonon
vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A
vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt
évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz
elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni
arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető
testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá
az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét,
valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a
vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető
testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói
jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint
illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság
dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú
hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei
kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági
eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság
előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről
szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi
CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk,
hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói
panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye
szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület
eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó
erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó
kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására
történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre
a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem
a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe
van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó
igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed
ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén
a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a
jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén
kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs
lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a
kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a
kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A békéltető
testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói
jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek
eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű,
gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A
békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a
fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.
A békéltető
testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület
elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél,
távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is
eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett
adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a
tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a fogyasztó nevét, lakóhelyét
vagy tartózkodási helyét,
a fogyasztói jogvitával
érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
ha a fogyasztó az
illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett
testület megjelölését,
a fogyasztó álláspontjának
rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
a fogyasztó nyilatkozatát
arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül
megkísérelte a vitás ügy rendezését
a fogyasztó nyilatkozatát arra
nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte,
közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési
meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
a testület döntésére irányuló
indítványt,
a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez
csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek
tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás
írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó
rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés
megkísérléséről.
A szerzői
jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése
értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői
jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon
található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások
engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata,
amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és
annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos
hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás
feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Tuti.hu Kft
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF
valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további
pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó
jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak
nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott
adatok valóságáért
Önnek a
megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van
az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva
az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már
a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége,
hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön
által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék.
Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás
adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és
költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő
teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul
megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a
visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a
szerződés létrejöttét.
Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért
felelősséget nem vállalunk! A termékoldalon található esetleges műszaki
adatok tájékoztató jellegűek, a hivatalos termékleírásért kérjük
látogasson el a termék gyártójának weboldalára. A termékek mellett
megjelenített képek illusztrációként szolgálnak, a termék valódi
megjelenésétől eltérhetnek.
A honlap használata
A honlap
termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók
számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A
termékek kategória rendszerbe sorolva találhatók meg. A Kedvezmények, akciós termékek kategóriában
az áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden akciós termék ára
a készlet erejéig érvényes.
A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni.
A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb
mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a
Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba
tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott
tételt.
A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási
folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre, regisztrációra, valamint
regisztráció nélküli vásárlásra. A regisztráció, és a regisztráció nélküli
vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e-mail cím,
név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím.
Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A
sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A
Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez
esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia.
A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó
felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni,
ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett
jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre.
Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési
folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a
számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló
oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a
megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét.
Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés gomb segítségével
véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap
megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló
e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül
köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben
Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni
kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés”
gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem
minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A
jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül
ajánlattevőnek.
Ön a „Megrendelés” gomb
megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell
tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása
esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás
időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési
feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az
ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
A rendelések
feldolgozása két lépcsőben történik. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van
a megrendelés leadására. A rendelésről először egy automata visszajelzést kap,
ami csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül
megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának.
Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az
Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.),
úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk
e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított
24 órán belül nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük,
vegye fel velünk a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai
okok miatt nem érkezett meg rendszerünkbe.
Az Eladó az
Ön ajánlatának elküldését követően egy második e-mail útján visszaigazolja az
Ön ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött
visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik
(második visszaigazolás).
Az
e-mail cím vásárlói elégedettség-felmérés céljából, közvetlen üzletszerzési
céllal is kezelésre kerül, mely ellen elérhetőségeinken tiltakozhat. E-mail
címét az Árukereső (Online Comparison Shopping Kft. 1074 Budapest, Rákóczi út
70-72.) a kérdőíves felmérés céljából adatfeldolgozóként tárolja. Fizetési módok
Banki átutalás
A termékek
ellenértékét banki átutalás útján is rendezheti. Az átutaláshoz szükséges
adatok:
Kedvezményezett bankja: MKB Bank Zrt.
Kedvezményezett neve: Tuti.hu Kft.
Adószám: 24129802-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-991822 Kedvezményezett számlaszáma: 10300002-13032482-00014905
Online Bankkártyás fizetés
Webáruházunkban kényelmesen és
biztonságosan fizethet bankkártyával. Internetes fizetéshez az OTP Simplepay rendszerét
használjuk.
Simplepay Fizetési tájékoztató
A SimplePay Online Fizetési Rendszert az OTP Mobil
Kft. fejleszti és üzemelteti. Az OTP Mobil Kft. az OTP Csoport
tagja.
Az OTP Mobil Kft. az elektronikus és okoseszköz alapú kereskedelem
területén rendelkezik kiterjedt szolgáltatásportfolióval. Termékei Simple
márkanév alatt találhatók meg a piacon. Jelenleg két fő szolgáltatást
nyújt:
SimplePay Online Fizetési Rendszer: A szolgáltatást igénybe
vevő vásárlók online vásárlások esetében választhatják a SimplePay
egyszerű és biztonságos fizetési megoldását. Ekkor a megszokott módon, a
SimplePay felületén intézhetik fizetésüket.
A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált
fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a felhasználó, így a kártyabirtokos
biztonságát szem előtt tartva a SimplePay tranzakciókat folyamatosan figyeli, s
nem várt események megelőzésében nyújt segítséget.
Simple Mobilalkalmazás: A Simple mobilalkalmazás egy olyan hazai
fejlesztésű alkalmazás, amely a mobilvásárlást ötvözi számos, az életet
egyszerűbbé tevő szolgáltatással. Így parkolójegyet, autópálya matricát,
mozijegyet vásárolhat és számos további szolgáltatásból választhat egyetlen
mobiltelefonos alkalmazáson belül. Letöltése ingyenes; Android, iOS és Windows
Phone platformon működő okostelefonra és tabletre telepíthető.
További információért kérjük, látogasson el a www.simplepay.hu honlapra!
Ügyfélszolgálat: 06 1 3666 611, ugyfelszolgalat@simple.hu
A Simple két szolgáltatása egymástól függetlenül működik. A továbbiakban a
SimplePay Online Fizetési Rendszerrel, és az online vásárlással kapcsolatban
talál információkat.
MELYEK A TRANZAKCIÓ LÉPÉSEI?
A „Fizetés” gombra kattintva Ön átkerül a
SimplePay fizetési oldalára, ahol a bankkártya adatai megadásával
elindítja a tranzakciót.
A kártyaadatok megadását követően kérjük,
ellenőrizze az adatok helyességét.
A tranzakció feldolgozása elindul a banki
feldolgozó rendszerekben.
A fizetés eredményéről Ön e-mail útján is
értesítést kap, valamint visszairányítjuk a szolgáltató oldalára.
Elfogadott kártyatípusok
Figyelem! A Maestro és Visa Electron kártyák esetében
a kibocsátó bank határozza meg a kártya internetes használatát. Amennyiben a
kibocsátó bank engedélyezte, abban az esetben rendszerünk képes elfogadni.
Biztonság
Online fizetés során a rendelés esetén kért adatok
megadását követően a webáruház fizetést előkészítő oldaláról a SimplePay
biztonságos fizetőoldalára kerül át a vásárló, ahol a fizetéshez szükséges
kártyaadatokat szükséges megadni. A SimplePay fizetőoldal adattartalmáról a
kereskedő nem szerez tudomást, mivel az tőle független és védett
internetes oldal.
Bankkártyával történő fizetésről
A kártyabirtokosok számára az internetes fizetés,
csakúgy, mint a hagyományos POS terminálon történő fizetés díjmentes.
Ma már a Maestro bankkártyával is lehet fizetni
az interneten. Részletekért érdeklődjön kibocsátó bankjánál.
A kártyatársaságok a kártyabirtokosok érdekeit
védik, ezért amennyiben kártyával vásárol és a kereskedő nem
teljesít, úgy a kibocsátó bankjánál megadott reklamáció keretében
érvényesítheti panaszát, melynek jogossága esetén Ön visszakapja a pénzt.
A kártyabirtokosok azonosítását szolgálja a
kártya aláírási paneljében található 3 jegyű ellenőrző kód –
amit CVC2-nek vagy CVV2-nek is szoktak nevezni – (a 3
jegyű ellenőrző kód megtalálható a kártyaszám, illetve annak
utolsó négy számjegye után). Ezt a kódot kérjük, ugyanolyan gondossággal
kezelje, mint a PIN kódot!
Biztonsági jó tanácsok
Növeli a biztonságot, ha SMS-szolgáltatást
igényel bankjától, melynek eredményeképpen a számlán történt változásokról
azonnal értesítést kap.
Kérjük, készpénzfelvételnél, illetve vásárlásnál
használt négyjegyű PIN kódját soha ne adja meg internetes fizetés
esetén, illetve ügyeljen arra, hogy a kártyaszámát és a kártya lejárati
dátumát ne adja ki illetékteleneknek!
A vásárlást, fizetést követően mindig
jelentkezzen ki a web oldalról! Különösen fontos ez olyan számítógép
esetén, amit más is használ. Az adatai védelme érdekében javasoljuk, hogy
saját gépről vásároljon, kerülje a nyilvános internetes kávézókat,
hotspotokat!
Kéjük, e-mailben történő adategyeztetéskor
fokozottan figyeljen, ugyanis NyugatEurópában és az Egyesült Államokban
egyre gyakoribb, hogy illetéktelenek e-mailben próbálnak adatot kicsalni.
Amennyiben adatai frissítését kérik Öntől – akár
olyan kereskedők is, ahol korábban már vásárolt – legyen elővigyázatos,
hiszen akár a kereskedő nevében is eljárhatnak illetéktelenek. Ilyen
esetekben kérjük, vegye fel a kapcsolatot a kereskedővel az addig
megszokott módon, hogy ellenőrizze a feladót.
További gyanúra adhat az is okot, ha túl
kedvező ajánlattal, nyereményjátékkal vagy soha meg nem rendelt
termék lemondásával kapcsolatban kap levelet.
A kártyatársaságok sem e-mailben, sem telefonon
nem keresik meg közvetlenül a kártyabirtokosokat! Amennyiben
kártyatársaságok nevében olyan e-mailt vagy telefonhívást kap, melyben
arról tájékoztatják, hogy bankkártyájának adatait illetéktelenek szerezték
meg kérjük, ne adja meg az adatait, illetve haladéktalanul értesítse
kártyakibocsátóját.
Vásárlás az interneten
A webes vásárlás egyik előnye, hogy könnyedén
összehasonlíthatja a hasonló termékek árait, így egyszerűen és gyorsan
választhatja ki az Önnek legkedvezőbb ajánlatot.
Megrendelés előtt – különösen az
első megrendelés alkalmával – kérjük, ellenőrizze a webáruházzal
kapcsolatos információkat (mióta működik, mennyire tartják megbízhatónak a
céget, a jogszabályok alapján előírt kötelező előírt általános
elérhetőségek szerepelnek-e a honlapon, pl. cím, telefonszám).
Az internetes cégek annak érdekében, hogy védjék
vásárlóikat számos biztonsági funkciót építenek be webáruházaikba. A
honlapon szereplő nagy kártyacégek biztonsági logói (pl. MasterCard
SecureCode) vagy egyéb titkosítások pl. SSL-kódok mindegyike arra utal,
hogy az internetes kereskedő megtette a szükséges lépéseket a
biztonságos netes vásárlás érdekében.
A kommunikáció titkosítását mutatja az URL címben
a „https” és az oldal jobb alsó sarkában szereplő lakat ikon is vagy
a bal alsó sarokban található kulcs ikon, melyekre kattintva megjelennek a
biztonsági tanúsítványok.
Minden vásárlás alkalmával mentse el vagy
nyomtassa ki megrendelését, annak fizetési visszaigazolását, a fizetéskor
megadott adatokat, a megrendelt áru termékismertetőjét.
A webáruház szerződési feltételeit ajánlott
elolvasni megrendeléskor, hiszen amennyiben minőségi problémák merülnének
fel a megrendelt termék vagy szolgáltatás esetén hasznos, ha tudja, mennyi
időn belül nyújthat be reklamációt, milyen feltételek mellett vonhatja
vissza megrendelését, illetve mikor és hogyan kaphatja vissza a pénzét.
Banki átutalással történő fizetés a SimplePay
rendszerben
Ezen fizetési mód választása esetén a vásárló
közvetlenül az OTP Mobil Kft. számára utalja el a vásárlás ellenértékét.
Csak HUF-ban indított átutalási megbízásokat tud
fogadni rendszerünk.
A szolgáltatás működése: Az ügyfél kiválasztja a
banki átutalás fizetési lehetőséget a kereskedő webáruházában, a
SimplePay e-mailben elküldi a vásárlónak az utalás részleteit. A vásárló
kiegyenlíti tartozását banki átutalás segítségével a saját e-banki
felületén. Az utalás megérkeztéről a SimplePay azonnal értesíti a
Kereskedőt, aki teljesíti a megrendelést.
Adattovábbítási nyilatkozat
Tudomásul veszem, hogy a Tuti.hu Kft. (1149 Budapest, Kövér Lajos utca 17.)
adatkezelő által a www.tutitinta.hu felhasználói adatbázisában tárolt
alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1093 Budapest,
Közraktár u. 30-32.), mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által
továbbított adatok köre az alábbi: Név, cím, email cím, megrendelés összege,
rendelés azonosító, rendelés időpontja.
Utánvét
Amennyiben a
rendelés értékét a csomag kézhezvételekor készpénzben kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza
az "Utánvét" fizetési módot. Utánvétes fizetésnek minősül a Pick-Pack
átvevőponton történő bankkártyás fizetés is.
Rendelését a
GLS futárszolgálat szállítja ki. A kiszállítás napjáról e-mailben tájékoztatjuk.
A kiszállítás napján a GLS futárszolgálat tájékoztatja a címzettet, hogy a nap
mely 3 órás intervallumában kézbesítenék a csomagot. (pl.: 9:00-12:00 óra
között). Amennyiben az email-ben megadott időpont nem megfelelő, úgy a
címzettnek van lehetősége ezen módosítani az email-ben megadott
elérhetőségeken.
GLS házhoz szállítási
díjaink
0 – 70 000 Ft-ig
Utánvét – 1 790 Ft
Előre utalás/Online
bankkártya – 1 690 Ft
70 000 Ft felett
Ingyenes!
GLS csomagpont
kiszállítási díjaink
0 – 70 000 Ft-ig
Utánvét – 1 690 Ft
Előre utalás/Online
bankkártya – 1 600 Ft
70 000 Ft felett
Ingyenes!
GLS csomagátvételi pont maximális súlyhatára 25 kg. Papírárut
és nehezen szállítható rendeléseket 10 kg-ig
tudunk díjmentesen kézbesíteni. 10 kg feletti vagy túlméretes csomagnak számító rendelés esetén minden esetben
automatikusan a súlyhoz/mérethez tartozó szállítási díj kerül megrendelésére.
A maximális -futárszolgálattal küldhető- súlyhatár 90 kg. (36 csomag A4 80
grammos papír)
Budapesten belüli kiszállítás esetén, a 90 kg feletti rendeléseket saját
futárunk kézbesíti, ilyen esetekben keressék ügyfélszolgálatunkat!
Pick Pack Pont szállítás
A Pick-Pack
Pont egy lassabb, de kényelmes és olcsó szállítási módot nyújt. A rendszer
kialakítása miatt azonban itt nem szavatolható az egy munkanapos szállítás.
Pick-Pack
Pontos szállítás választása esetén a vásárlás során megadott e-mail címre
küldünk egy levelet azon a napon, amikor a Pick-Pack Pont elektronikus
rendszerébe átadjuk a csomagot.
Ettől az
időponttól számított 1-3 munkanapon belül a Pick-Pack Pont egy SMS-t fog
küldeni a vásárláskor rögzített telefonszámra, melyben jelzik, hogy a rendelés
átvehető a választott Pick-Pack Ponton.
Pick Pack Pont
kiszállítási díjaink
0 – 70 000 Ft-ig
Utánvét – 1 490 Ft
Előre utalás/Online
bankkártya - 1390 Ft
70 000 Ft felett
Ingyenes!
Átvételi pont maximális súlyhatára 25 kg.
Papírárut és nehezen szállítható rendeléseket 10 kg-ig tudunk díjmentesen
kézbesíteni. 10 kg feletti vagy túlméretes csomagnak számító rendelés esetén minden esetben
automatikusan a súlyhoz/mérethez tartozó szállítási díj kerül megrendelésére.
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben
Ön korábban már úgy rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át
(ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem
kereste jelzéssel érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés
teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez
köti.
Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a
Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék
esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az
átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg
teljes mértékben a vételár és aszállítási díj összegét). Amennyiben a Termék
ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére
hívhatja fel a Vásárlót.
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási
jogról
Fogyasztónak
a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az
indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) termék
adásvételére irányuló szerződés esetén
aa) a
terméknek,
ab) több
termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban
történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó
vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi
átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely
határidő 14 nap.
A jelen
pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott
elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja
közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási
vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó
a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre
vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető
nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási
jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó
nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő 14 nap.
A fogyasztót
terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a
fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles
elektronikus adathordozón haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben
az internetes honlapján is biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog
gyakorlását.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a
fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a
szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől
számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által
ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel
összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a
figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos
fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014.
(II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az
Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett
fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett
beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is
alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy
postai cím következtében történő késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem
terheli.
Többletköltségek
Ha a
fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő
fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő
többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási
díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó
mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó
a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy
azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban
elfogadni.
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása
esetén
A termék visszaszolgáltatása
Ha a
fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a
szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás
közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak
vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A
visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a
határidő lejárta előtt elküldi.
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek
viselése
A fogyasztó
viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell
visszaküldeni. Ha a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az
üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra
vonatkozó - szerződést, köteles a felmondás vállalkozással való közlése
időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára
megfizetni. A fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben
megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell
megállapítani. Ha a fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított
teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének
időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket
nem áll módunkban átvenni.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó
a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó
kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát
a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás
egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul
vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve
díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog
gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó
utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék
esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi
vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a
vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és
amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg,
azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot
követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a
fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy
karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes
szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a
fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses
szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló
szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a
szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom
tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg
nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően
elveszíti az elállási jogát.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói
tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése
felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete
alkalmazásával készült.
Kellékszavatosság
Ön az Eladó
hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Ön –
választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott
igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez
képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést
nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve
mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Ön köteles a
hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a
figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a
felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb
elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
A
teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja,
hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől
számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön
által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Használt
termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a
szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk
hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket,
amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás
folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek
következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet,
mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak
az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait,
amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül
keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő
Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a
Szolgáltatónak nincs felelőssége.
Termékszavatosság
Ingó dolog
(termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági
igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék
akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági
igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági
igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén
Önnek kell bizonyítania.
A gyártó
(forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól,
ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti
tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika
állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető
vagy
a termék hibája jogszabály vagy
kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak
(forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági
igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve
kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben
érvényesítheti.
Jótállás
Hibás
teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó
jótállásra köteles.
Jogszabály
írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.:
műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási
értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.
Az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.
22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen
esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A
jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra
kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben -
nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől
számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a
jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A
jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok
gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás
időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási
határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban
szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!
A jótállás a
szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető
különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás
esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített
bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi
csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a
vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás
iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a
fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a
jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1
év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg,
azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból
eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Webáruházon
keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli
csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX.
22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet
érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a
csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a
termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell
cserélnie.
Az Eladó a
jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a
figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó
jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje
attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átveszi.
Nyilatkozat-minta
elálláshoz
Címzett: Tuti.hu Kft
(cím: 1149
Budapest Kövér Lajos utca 17., e-mail: info@tutitinta.hu)
Alulírott/ak
kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
A fogyasztó(k) neve:
…………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe:
…………………………………………………………………………………
A vételárat az alábbi
bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné,
hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása:
(kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Irodánkban csak a tőlünk vásárolt üres kellékeket vesszük át
díjmentesen.
A leadni kívánt, de nem a Tuti.hu Kft-től vásárolt kiürült kellékek átvételi
díja 500 Ft / kg. Kérjük, üres kellék leadási szándékukat előre jelezni
szíveskedjenek!
Elszállítási feltételek
Ha kiürült tonereket/patronokat szeretne visszaküldeni, ezt rendelése
megjegyzésében kérjük előre jelezze! A szállítási díj ezt követően kerül rá
megrendelésére. Az elszállítás azon a napon történik, amikor rendelését
kézbesíti a futárszolgálat.
A visszaszállítás díja minden esetben 1 770 Ft / csomag.