Értesüljön elsőként a legújabb akciókról, ajánlatokról!
ÁSZF
Általános Szerződési Feltételek
Kérjük, hogy megrendelése
véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése
véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Ha a jelen Általános Szerződési
Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás
menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét
szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a
kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
A szolgáltató (Eladó, Vállalkozás) adatai
Név: Tuti.hu Kft Székhely: 1149 Budapest Kövér Lajos utca 17. Levelezési cím: 1149 Budapest Kövér Lajos utca 17. Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság Cégjegyzékszám: 01-09-991822 Adószám: 24129802-2-42 Képviselő: Hodál Adrián Telefonszám: +3617800000 E-mail: info@tutitinta.hu Honlap: https://www.tutitinta.hu Bankszámlaszám: Wise Europe S.A. 12600016-10650676-64484654
Fogalmak
Felek: Eladó és Vevő együttesen Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége
körén kívül eljáró természetes személy Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya
fogyasztónak minősül honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál Szerződés: Eladó és Vevő között a honlap és elektronikus levelezés
igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés Termék: a honlap kínálatában szereplő, a honlapon értékesítésre
szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát
képezi Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti
tevékenysége körében eljáró személy Vevő: a honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő
személy Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén
(a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás,
amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi
kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal, valamint
b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre a magyar jog
előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a
fogyasztóvédelemről
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint
az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó
kötelező jótállásról
45/2014. (II.26.) kormányrendelet a
fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a
fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó
szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
1999. évi LXXVI. törvény a szerzői
jogról
2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a
belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye
alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a
megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK
és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS
(EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a
személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok
szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről
(általános adatvédelmi rendelet)
Az ÁSZF hatálya, elfogadása
A közöttünk létrejövő szerződés
tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a
jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg.
Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF az Önt és bennünket illető jogokat
és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési
határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat,
valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön a megrendelése véglegesítése
előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkon
keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az
ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.
Árak
Az árak forintban értendők,
tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki
annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból az Eladó az árakat módosítsa. Az
árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az
Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi
elérhetőségeken terjesztheti elő:
Ügyfélszolgálati iroda helye: 1149 Budapest,
Kövér Lajos utca 17.
Ügyfélszolgálat elérhetősége:
Hétfőtől - péntekig: 08:00-14:00 között
Telefon: +3617800000
Weboldal cím: https://www.tutitinta.hu
E-mail: info@tutitinta.hu
Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók
könyve az Eladó üzletében (ügyfélszolgálatán) elérhető. Az ide írott
bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát,
amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró
személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve
értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy
mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség
szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a
panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az
azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni,
és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén
helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak
legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó
előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles
eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül
alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően
harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak
közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény
állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni
köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával
közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek
tartalmaznia kell az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakcíme,
a panasz előterjesztésének
helye, ideje, módja,
a fogyasztó panaszának
részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és
egyéb bizonyítékok jegyzéke,
a vállalkozás nyilatkozata
a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz
azonnali kivizsgálása lehetséges,
a jegyzőkönyvet felvevő
személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
a jegyzőkönyv felvételének
helye, ideje,
telefonon vagy egyéb
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli
panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati
példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre
bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a
vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával -
annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását
kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes
hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti
békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint
levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a
vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a
békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési
lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói
jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint
illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság
dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú
hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és megyei
kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a
fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére
polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései
szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk
szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát
elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint
illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása
megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó
erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó
kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség
terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására
történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül
rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség
(„meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének
biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg
illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van
bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének
megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi
hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás
következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező
bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A
fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és
középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és
középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A békéltető testület hatáskörébe
tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető
testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából
egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben
döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő
érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a
vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót
terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a
fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell
írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró
vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet
tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat
céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok
változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási
helyét,
a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás
nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes
békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt
alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó
az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az
ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői
eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás
kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
a testület döntésére irányuló indítványt,
a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az
okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó
bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a
panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb
írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
A szerzői jogról szóló 1999. évi
LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal
szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll.
Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és
szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli
felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a
weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak
adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén
is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A
jogtulajdonos: Tuti.hu Kft
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag
hiányos vagy hatálytalan, attól még a szerződés további pontjai érvényben
maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok
rendelkezései alkalmazandóak.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal
szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény
szerinti magatartási kódexe.
Az adatbeviteli hibák javítása - Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a
megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van az Ön által bevitt
adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal
nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt adatok, ha Ön már a következő
oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön felelőssége, hogy az Ön
által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen az Ön által
megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. Ön a
megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás
adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és
költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő
teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul
megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a
visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a
szerződés létrejöttét.
Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért,
téves adatokért felelősséget nem vállalunk! A termékoldalon található esetleges
műszaki adatok tájékoztató jellegűek, a hivatalos termékleírásért kérjük
látogasson el a termék gyártójának weboldalára. A termékek mellett megjelenített
képek illusztrációként szolgálnak, a termék valódi megjelenésétől eltérhetnek.
A honlap használata
A honlap termékbemutatási, és online
megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára. A honlapon a
Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek kategória rendszerbe
sorolva találhatók meg. A Kedvezmények, akciós termékek kategóriában az
áruházban kapható összes akciós termék megtalálható. Minden akciós termék ára a
készlet erejéig érvényes.
A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni.
A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb
mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a
Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba
tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott
tételt.
A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási
folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre, regisztrációra, valamint
regisztráció nélküli vásárlásra. A regisztráció, és a regisztráció nélküli
vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e-mail cím,
név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím.
Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A
sikeres regisztrációról a Felhasználó e-mailben, és a honlapon tájékozódhat. A
Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez
esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia.
A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó
felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni,
ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett
jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre.
Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési
folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a
számára megfelelő fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló
oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a
megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét.
Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés gomb segítségével
véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap
megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló
e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül
köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyőződött arról,
hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által megrendelni kívánt termékeknek,
valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek, úgy a „Megrendelés” gombra
kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon közölt információk nem
minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A
jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön minősül
ajánlattevőnek.
Ön a „Megrendelés” gomb
megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell
tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása
esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. Önt az ajánlata 48 órás
időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen általános szerződési
feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó, Ön mentesül az
ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
A rendelések feldolgozása két
lépcsőben történik. Önnek bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés
leadására. A rendelésről először egy automata visszajelzést kap, ami csak annak
tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a honlapon keresztül megérkezett, de ez
a visszaigazolás nem minősül az Ön ajánlata elfogadásának. Amennyiben Ön azt
észleli, hogy az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Ön adatait tévesen
tartalmazza (pl. név, szállítási cím, telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek
tényét – a helyes adatok megadásával egyidejűleg – velünk e-mail útján
haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a megrendelésétől számított 24 órán belül
nem kapja meg az automata visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel velünk a
kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem
érkezett meg rendszerünkbe.
Az Eladó az Ön ajánlatának
elküldését követően egy második e-mail útján visszaigazolja az Ön
ajánlatát. A szerződés akkor jön létre, amikor az Eladó által küldött
visszaigazoló email az Ön számára a levelezőrendszerében hozzáférhetővé válik
(második visszaigazolás).
Az e-mail cím vásárlói elégedettség-felmérés
céljából, közvetlen üzletszerzési céllal is kezelésre kerül, mely ellen
elérhetőségeinken tiltakozhat. E-mail címét az Árukereső (Online Comparison
Shopping Kft. 1074 Budapest, Rákóczi út 70-72.) a kérdőíves felmérés céljából
adatfeldolgozóként tárolja.
A termékek ellenértékét banki
átutalás útján is rendezheti. Az átutaláshoz szükséges adatok:
Kedvezményezett bankja: Wise Europe S.A
Kedvezményezett neve: Tuti.hu Kft.
Adószám: 24129802-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-991822
Kedvezményezett számlaszáma:12600016-10650676-64484654
Online Bankkártyás fizetés
Webáruházunkban kényelmesen és
biztonságosan fizethet bankkártyával. Internetes fizetéshez az OTP Simplepay
rendszerét használjuk.
Simplepay Fizetési tájékoztató
A SimplePay
Online Fizetési Rendszert az OTP Mobil Kft. fejleszti és üzemelteti. Az OTP
Mobil Kft. az OTP Csoport tagja.
Az OTP Mobil Kft. az elektronikus
és okoseszköz alapú kereskedelem területén rendelkezik kiterjedt
szolgáltatásportfolióval. Termékei Simple márkanév alatt találhatók meg a
piacon. Jelenleg két fő szolgáltatást nyújt:
SimplePay Online Fizetési Rendszer: A szolgáltatást igénybe
vevő vásárlók online vásárlások esetében választhatják a SimplePay
egyszerű és biztonságos fizetési megoldását. Ekkor a megszokott módon, a
SimplePay felületén intézhetik fizetésüket.
A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált
fizetési eljárással. A szolgáltatás alatt a felhasználó, így a kártyabirtokos
biztonságát szem előtt tartva a SimplePay tranzakciókat folyamatosan figyeli, s
nem várt események megelőzésében nyújt segítséget.
Simple Mobilalkalmazás: A Simple mobilalkalmazás egy olyan hazai
fejlesztésű alkalmazás, amely a mobilvásárlást ötvözi számos, az életet egyszerűbbé
tevő szolgáltatással. Így parkolójegyet, autópálya matricát, mozijegyet
vásárolhat és számos további szolgáltatásból választhat egyetlen mobiltelefonos
alkalmazáson belül. Letöltése ingyenes; Android, iOS és Windows Phone
platformon működő okostelefonra és tabletre telepíthető.
További információért kérjük, látogasson el a www.simplepay.hu honlapra!
Ügyfélszolgálat: 06 1 3666 611, ugyfelszolgalat@simple.hu
A Simple két szolgáltatása egymástól függetlenül működik. A továbbiakban a
SimplePay Online Fizetési Rendszerrel, és az online vásárlással kapcsolatban
talál információkat.
MELYEK A TRANZAKCIÓ LÉPÉSEI?
A
„Fizetés” gombra kattintva Ön átkerül a SimplePay fizetési oldalára, ahol
a bankkártya adatai megadásával elindítja a tranzakciót.
A
kártyaadatok megadását követően kérjük, ellenőrizze az adatok helyességét.
A
tranzakció feldolgozása elindul a banki feldolgozó rendszerekben.
A fizetés
eredményéről Ön e-mail útján is értesítést kap, valamint visszairányítjuk
a szolgáltató oldalára.
Elfogadott kártyatípusok
Figyelem! A
Maestro és Visa Electron kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg a kártya
internetes használatát. Amennyiben a kibocsátó bank engedélyezte, abban az
esetben rendszerünk képes elfogadni.
Biztonság
Online fizetés
során a rendelés esetén kért adatok megadását követően a webáruház fizetést
előkészítő oldaláról a SimplePay biztonságos fizetőoldalára kerül át a
vásárló, ahol a fizetéshez szükséges kártyaadatokat szükséges megadni. A
SimplePay fizetőoldal adattartalmáról a kereskedő nem szerez tudomást,
mivel az tőle független és védett internetes oldal.
Bankkártyával történő fizetésről
A
kártyabirtokosok számára az internetes fizetés, csakúgy, mint a
hagyományos POS terminálon történő fizetés díjmentes.
Ma már a
Maestro bankkártyával is lehet fizetni az interneten. Részletekért
érdeklődjön kibocsátó bankjánál.
A
kártyatársaságok a kártyabirtokosok érdekeit védik, ezért amennyiben
kártyával vásárol és a kereskedő nem teljesít, úgy a kibocsátó
bankjánál megadott reklamáció keretében érvényesítheti panaszát, melynek
jogossága esetén Ön visszakapja a pénzt.
A
kártyabirtokosok azonosítását szolgálja a kártya aláírási paneljében
található 3 jegyű ellenőrző kód – amit CVC2-nek vagy CVV2-nek is
szoktak nevezni – (a 3 jegyű ellenőrző kód megtalálható a
kártyaszám, illetve annak utolsó négy számjegye után). Ezt a kódot kérjük,
ugyanolyan gondossággal kezelje, mint a PIN kódot!
Biztonsági jó tanácsok
Növeli a
biztonságot, ha SMS-szolgáltatást igényel bankjától, melynek eredményeképpen
a számlán történt változásokról azonnal értesítést kap.
Kérjük,
készpénzfelvételnél, illetve vásárlásnál használt négyjegyű PIN
kódját soha ne adja meg internetes fizetés esetén, illetve ügyeljen arra,
hogy a kártyaszámát és a kártya lejárati dátumát ne adja ki
illetékteleneknek!
A
vásárlást, fizetést követően mindig jelentkezzen ki a web oldalról!
Különösen fontos ez olyan számítógép esetén, amit más is használ. Az
adatai védelme érdekében javasoljuk, hogy saját gépről vásároljon, kerülje
a nyilvános internetes kávézókat, hotspotokat!
Kéjük,
e-mailben történő adategyeztetéskor fokozottan figyeljen, ugyanis
NyugatEurópában és az Egyesült Államokban egyre gyakoribb, hogy
illetéktelenek e-mailben próbálnak adatot kicsalni.
Amennyiben
adatai frissítését kérik Öntől – akár olyan kereskedők is, ahol korábban
már vásárolt – legyen elővigyázatos, hiszen akár a kereskedő nevében
is eljárhatnak illetéktelenek. Ilyen esetekben kérjük, vegye fel a
kapcsolatot a kereskedővel az addig megszokott módon, hogy ellenőrizze a
feladót.
További
gyanúra adhat az is okot, ha túl kedvező ajánlattal,
nyereményjátékkal vagy soha meg nem rendelt termék lemondásával
kapcsolatban kap levelet.
A
kártyatársaságok sem e-mailben, sem telefonon nem keresik meg közvetlenül
a kártyabirtokosokat! Amennyiben kártyatársaságok nevében olyan e-mailt
vagy telefonhívást kap, melyben arról tájékoztatják, hogy bankkártyájának
adatait illetéktelenek szerezték meg kérjük, ne adja meg az adatait,
illetve haladéktalanul értesítse kártyakibocsátóját.
Vásárlás az
interneten
A webes
vásárlás egyik előnye, hogy könnyedén összehasonlíthatja a hasonló
termékek árait, így egyszerűen és gyorsan választhatja ki az Önnek
legkedvezőbb ajánlatot.
Megrendelés
előtt – különösen az első megrendelés alkalmával – kérjük,
ellenőrizze a webáruházzal kapcsolatos információkat (mióta működik,
mennyire tartják megbízhatónak a céget, a jogszabályok alapján előírt
kötelező előírt általános elérhetőségek szerepelnek-e a honlapon, pl.
cím, telefonszám).
Az internetes
cégek annak érdekében, hogy védjék vásárlóikat számos biztonsági funkciót
építenek be webáruházaikba. A honlapon szereplő nagy kártyacégek
biztonsági logói (pl. MasterCard SecureCode) vagy egyéb titkosítások pl.
SSL-kódok mindegyike arra utal, hogy az internetes kereskedő megtette
a szükséges lépéseket a biztonságos netes vásárlás érdekében.
A
kommunikáció titkosítását mutatja az URL címben a „https” és az oldal jobb
alsó sarkában szereplő lakat ikon is vagy a bal alsó sarokban
található kulcs ikon, melyekre kattintva megjelennek a biztonsági
tanúsítványok.
Minden
vásárlás alkalmával mentse el vagy nyomtassa ki megrendelését, annak
fizetési visszaigazolását, a fizetéskor megadott adatokat, a megrendelt
áru termékismertetőjét.
A
webáruház szerződési feltételeit ajánlott elolvasni megrendeléskor, hiszen
amennyiben minőségi problémák merülnének fel a megrendelt termék vagy
szolgáltatás esetén hasznos, ha tudja, mennyi időn belül nyújthat be
reklamációt, milyen feltételek mellett vonhatja vissza megrendelését,
illetve mikor és hogyan kaphatja vissza a pénzét.
Banki
átutalással történő fizetés a SimplePay rendszerben
Ezen
fizetési mód választása esetén a vásárló közvetlenül az OTP Mobil Kft.
számára utalja el a vásárlás ellenértékét.
Csak
HUF-ban indított átutalási megbízásokat tud fogadni rendszerünk.
A
szolgáltatás működése: Az ügyfél kiválasztja a banki átutalás fizetési
lehetőséget a kereskedő webáruházában, a SimplePay e-mailben elküldi
a vásárlónak az utalás részleteit. A vásárló kiegyenlíti tartozását banki
átutalás segítségével a saját e-banki felületén. Az utalás megérkeztéről a
SimplePay azonnal értesíti a Kereskedőt, aki teljesíti a
megrendelést.
Adattovábbítási nyilatkozat
Tudomásul veszem, hogy a Tuti.hu
Kft. (1149 Budapest, Kövér Lajos utca 17.) adatkezelő által a
www.tutitinta.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim
átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1138 Budapest, Váci út 135-139. B. épület 5. emelet.), mint
adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az
alábbi: Név, cím, email cím, megrendelés összege, rendelés azonosító, rendelés
időpontja.
Utánvét
Amennyiben a rendelés értékét a
csomag kézhezvételekor készpénzben kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az
"Utánvét" fizetési módot. Utánvétes fizetésnek minősül a
Pick-Pack átvevőponton történő bankkártyás fizetés is.
Rendelését személyesen is átveheti telephelyünkön
hétköznap 8:00-14:00 óra között. Címünk 1149 Budapest, Kövér Lajos utca 17.
MPL futárszolgálat
Rendelését az MPL futárszolgálat szállítja
ki. Választható házhozszállítás, csomagpontok, csomagautomaták. A kiszállítás
napjáról e-mailben tájékoztatjuk.
MPL házhoz szállítási díjaink
0 – 70 000 Ft-ig
Utánvét – 1 650 Ft
Előre utalás/Online bankkártya – 1 450 Ft
70 000 Ft felett
Ingyenes!
MPL csomagpont szállítási díjaink
0 – 70 000 Ft-ig
Utánvét – 1 490 Ft
Előre utalás/Online bankkártya – 1 390 Ft
70 000 Ft felett
Ingyenes!
MPL csomagautomata szállítási díjaink
0 – 70 000 Ft-ig
Utánvét – 1 290 Ft
Előre utalás/Online bankkártya – 1 190 Ft
70 000 Ft felett
Ingyenes!
GLS futárszolgálat
Rendelését a GLS futárszolgálat
szállítja ki. A kiszállítás napjáról e-mailben tájékoztatjuk. A kiszállítás
napján a GLS futárszolgálat tájékoztatja a címzettet, hogy a nap mely 3 órás
intervallumában kézbesítenék a csomagot. (pl.: 9:00-12:00 óra között).
Amennyiben az email-ben megadott időpont nem megfelelő, úgy a címzettnek van
lehetősége ezen módosítani az email-ben megadott elérhetőségeken.
GLS házhoz szállítási díjaink
0 – 70 000 Ft-ig
Utánvét – 2 220 Ft
Előre utalás/Online bankkártya – 2 000 Ft
70 000 Ft felett
Ingyenes!
GLS csomagpont kiszállítási díjaink
0 – 70 000 Ft-ig
Utánvét – 1 930 Ft
Előre utalás/Online bankkártya – 1 880 Ft
70 000 Ft felett
Ingyenes!
GLS csomagátvételi pont maximális
súlyhatára 25 kg.
Papírárut és nehezen szállítható rendeléseket 10 kg-ig
tudunk díjmentesen kézbesíteni. 10 kg feletti vagy túlméretes csomagnak számító
rendelés esetén minden esetben automatikusan a súlyhoz/mérethez tartozó
szállítási díj kerül megrendelésére.
A maximális -futárszolgálattal küldhető- súlyhatár 90 kg. (36 csomag A4 80
grammos papír)
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Amennyiben Ön korábban már úgy
rendelt terméket, hogy azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt
az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a Termék nem kereste jelzéssel
érkezett vissza az eladóhoz, az Eladó a megrendelés teljesítését a vételár és a
szállítási költségek előre történő megfizetéséhez köti.
Eladó visszatarthatja a Termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a
Termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás
használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék
esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az
átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt Eladó nem kapja meg
teljes mértékben a vételár és aszállítási díj összegét). Amennyiben a Termék
ára nem került teljes mértékben kifizetésre, az Eladó a vételár kiegészítésére
hívhatja fel a Vásárlót.
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1.
bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi
személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az
indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
a) termék adásvételére irányuló
szerződés esetén
aa) a terméknek,
ab) több termék adásvételekor, ha
az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára
szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától
számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.
A jelen pontban foglaltak nem
érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát
a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog
gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű
nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta
felhasználásával gyakorolhatja.
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek
kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A
határidő 14 nap.
A fogyasztót terheli annak
bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási
nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón
haladéktalanul visszaigazolni, amennyiben az internetes honlapján is
biztosítja a fogyasztó számára az elállási jog gyakorlását.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb
az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül
visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes
összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a
szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem
vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási
mód választásával okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak
visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező
módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a
visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből
adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy
pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő
késedelem miatt az Eladó-t felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a
legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ,
az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen
esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn
visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja
a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem
szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a
kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan
feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
A termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.)
Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket
haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon
belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék
átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben
teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése
A fogyasztó viseli a termék
visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Ha a
fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül
vagy távollévők között kötött - szolgáltatás nyújtásra vonatkozó - szerződést,
köteles a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített
szolgáltatással arányos díjat a vállalkozás számára megfizetni. A fogyasztó
által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított
ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a
fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan
magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített
szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük vegye figyelembe,
hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék jellegének,
tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
Az Eladó kifejezetten felhívja az
Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm.
Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás
egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul
vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát
elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve
díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog
gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó
utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék
esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi
vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a
vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és
amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg,
azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik
napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a
fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy
karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes
szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a
fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses
szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló
szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a
szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom
tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével
kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg
nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően
elveszíti az elállási jogát.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen
pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása
alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával
készült.
Kellékszavatosság
Ön az Eladó hibás teljesítése
esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári
Törvénykönyv szabályai szerint.
Ön – választása szerint–az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen
vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve
nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a
hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja
vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági
jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli,
kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Ön köteles a hibát annak
felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől
számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a
szerződés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a
felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb
elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
A teljesítéstől számított hat
hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl
nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást
az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban
már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
Használt termékek esetén
alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági,
jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás
teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek
alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán
ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek
következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet,
mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak
az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait,
amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül
keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő
Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a
Szolgáltatónak nincs felelőssége.
Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén
Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági
igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Ön
kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem
felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy
pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Ön a
termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül
érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Termékszavatossági igényét
kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell
bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag
akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja,
hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében
gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a
forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági
előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a
mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon
hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Hibás teljesítés esetén az egyes
tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.
22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles.
Jogszabály írja elő a jótállás
biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek,
szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a
10 000 Ft-ot meghaladja.
Az egyes tartós fogyasztási
cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm.
rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem
tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a
jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett
kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz
eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított
három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő
már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény
érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó
szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E
határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási
cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a
vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a
gyártóhoz fordulni!
A jótállás a szavatossági jogok
(termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az
általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a
fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.
A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített
bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi
csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az
üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem
végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a
vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás
iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.
Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a
fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a
jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1
év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg,
azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból
eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Webáruházon keresztüli értékesítés
esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három
munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó
tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3
munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak
ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden
további nélkül a terméket ki kell cserélnie.
Az Eladó a jótállási kötelezettsége
alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a
teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve
termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági
jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A jelen ÁSZF-ben írt szavatossági és jótállási jogok gyakorlásának határideje
attól a naptól indul, amikor a Vásárló a terméket átveszi.
Nyilatkozat-minta elálláshoz
Címzett: Tuti.hu Kft
(cím: 1149 Budapest Kövér Lajos
utca 17., e-mail: info@tutitinta.hu)
Alulírott/ak
kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
A fogyasztó(k) neve:
…………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) címe: …………………………………………………………………………………
A vételárat az alábbi
bankszámlaszámra kérem visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné,
hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag
papíron tett nyilatkozat esetén)